Fovorieten
Gebruikersmenu

Login Nieuwsarchief

wachtwoord vergeten?

Nieuwsfilter

Zoek nieuws op de trefwoorden...

in de periode:

  t/m  

Milieu Centraal erkent 'Beter voor Koe, Natuur en Boer'-programma

Geplaatst: 08/01/2021 


Het ‘Beter voor Koe, Natuur en Boer’-programma, waarin 300 melkveehouders exclusief op een duurzame manier melk voor Albert Heijn produceren leveren, is door Milieu Centraal beoordeeld en krijgt een Top bedrijfslogo. Dat is de hoogst haalbare score. A-ware heeft het zuivelassortiment binnen het programma bij de supermarktketen verder uitgebreid. Daardoor konden er nieuwe melkveebedrijven voor produceren.

Milieu Centraal is de onafhankelijke voorlichtingsorganisatie die consumenten informeert en adviseert in het maken van duurzame keuzes. De organisatie beheert het Platform Keurmerkenwijzer waarop alle keurmerken voor duurzaamheid te vinden zijn die op voedselproducten staan afgebeeld.

Het logo van het 'Beter voor Koe, Natuur en Boer'-programma is door Milieu Centraal beoordeeld als Top bedrijfslogo. Een bedrijfslogo behoort in de beoordeling van Milieu Centraal tot de top als het voldoet aan een strenge, betrouwbare controle en ambitieuze eisen stelt op gebied van milieu, dierenwelzijn of mens en werk.

Met het programma 'Beter voor Koe, Natuur en Boer' willen A-ware en Albert Heijn een duurzamere en transparante productieketen voor zuivelproducten realiseren. Inmiddels leveren circa 300 boeren melk voor producten met het ‘Beter voor Koe, Natuur en Boer’-logo. Voor de extra inspanningen krijgen de melkveehouders in het programma een premie van 5 euro per 100 kilogram bovenop de prijs van weidemelk.

Door de uitbreiding van de samenwerking is het zuivelassortiment van Albert Heijn uitgebreid met onder meer Griekse stijl yoghurt, halfvolle en volle melk en Zaanlander belegen en oude kaas. Het assortiment bestaat nu uit 76 producten.

bron: A-ware, 08/01/2021