Fovorieten
Gebruikersmenu

Login Nieuwsarchief

wachtwoord vergeten?

Nieuwsfilter

Zoek nieuws op de trefwoorden...

in de periode:

  t/m  

Albert Heijn online bijna een keer zo groot als Jumbo

Geplaatst: 15/09/2020 


Online boodschappen doen is door de coronacrisis toegenomen blijkt uit het jaarlijkse Consumentenonderzoek van Deloitte. Zestig procent van de onlineklanten doet zijn boodschappen bij Albert Heijn (+3%), Jumbo is goed voor zo'n 33 procent (+2%), gevolgd door Picmic met 29% (+1%). Drie procent van de onlineklanten geeft aan al eens levensmiddelen bij Amazon te hebben besteld

Achttien procent van de ondervraagde consumenten bestelt wel eens boodschappen online, ten opzichte van dertien procent een jaar geleden. Vijftien procent van de consumenten geeft aan zowel in de fysieke winkel als op het web levensmiddelen te kopen. Het aantal Nederlanders dat uitsluitend online boodschappen doet, steeg van één naar drie procent. Drie procent van de onlineklanten geeft aan al eens levensmiddelen bij Amazon te hebben besteld

bron: Deloitte, 15/09/2020