Fovorieten
Gebruikersmenu

Login Nieuwsarchief

wachtwoord vergeten?

Nieuwsfilter

Zoek nieuws op de trefwoorden...

in de periode:

  t/m  

Puratos signaleert trend naar personalisatie van voeding

Geplaatst: 29/04/2021 


Grondstoffenleverancier Puratos laat iedere 3 jaar een consumententrendonderzoek uitvoeren onder ruim 17.000 consumenten uit 40 verschillende landen. Dit onderzoek is gericht op het gebruik van brood, banket en chocolade. Het onderzoek vormt een belangrijke basis voor de visie en de productontwikkeling van Puratos. Een van de negen wereldwijde trends die uit het onderzoek naar voren komt, is dat voeding steeds persoonlijker wordt. 

Consumenten zien hun eten als een manier om zich uit te drukken en waarderen het daarom dat bakkerijproducten zijn aangepast aan hun eigen wensen. Personalisatie van voeding begon  met een paar basisaanpassingen, maar ontwikkelt zich nu tot de mogelijkheid dat  consumenten zelf hun ingrediënten kunnen selecteren.

Veel mensen leggen hun activiteiten vas op draagbare toestellen, zoals een Apple Watch of andere activity trackers. Op basis van het aantal calorieën dat zij verbranden of de doelen die zij zichzelf stellen, kunnen dan dieetaanbevelingen worden gegeven. Uit onderzoek blijkt dat veel consumenten hiervoor open staan.

De volgende stap kan zijn geavanceerde aanbevelingen op basis van het DNA of de eigen  darmgezondheid. Consumenten over de hele wereld werd gevraagd of zij hun voedselconsumptie zouden aanpassen als zij op basis van hun DNA wisten wat voor hen de meest optimale voeding is. In Europa zegt 69% van de respondenten dat te zullen doen en in Nederland 49%.

bron: Bakkerswereld, 23/04/2021

mail a friend printversie deel dit bericht via WhatsApp deel dit bericht op FaceBook deel dit bericht op LinkedIn deel dit bericht op Twitter