Fovorieten
Gebruikersmenu

Login Nieuwsarchief

wachtwoord vergeten?

Nieuwsfilter

Zoek nieuws op de trefwoorden...

in de periode:

  t/m  

'Programma met Albert Heijn biedt perspectief aan pluimveevleessector'

Geplaatst: 03/05/2021 


Peter Poortinga, directeur van de Plukon Food Group heeft veel vertrouwen in de nieuwe aanpak met het Beter voor Kip, Natuur & Boer-programma dat samen met Albert Heijn wordt opgezet. "Het programma draagt veel bij aan het langjarig perspectief voor de pluimveevleessector in Nederland."

De pluimveevleessector is zich de afgelopen 15 jaar  gaan richten op produceren voor consumenten in de driehoek Amsterdam-Parijs-Berlijn. Vleesbedrijven die zich richten op de markt in die regio hebben het laatste decennium in groeiende mate te maken gekregen met concurrentie uit met name Polen. Dit maakt het voor vleeskuikenhouders  lastiger om voor de bulkmarkt te produceren, stelt Poortinga.

Het Beter voor Kip Natuur & Boer-programma biedt vleeskuikenhouders in Nederland niet alleen om economisch perspectief. De sector was jarenlang doelwit van maatschappelijke kritiek, maar dat is aan het veranderen. Alle kip voor het 'Beter voor Kip, Natuur & Boer-programma' komt uit Nederland. Dat is ook al zo bij de 'Goed Nest Kip', het huidige concept van Plukon voor Albert Heijn.

bron: Boerderij, 03/05/2021

mail a friend printversie deel dit bericht via WhatsApp deel dit bericht op FaceBook deel dit bericht op LinkedIn deel dit bericht op Twitter