Fovorieten
Gebruikersmenu

Login Nieuwsarchief

wachtwoord vergeten?

Nieuwsfilter

Zoek nieuws op de trefwoorden...

in de periode:

  t/m  

Aandeel van suikervrij en snoep met gezondheidclaims neemt toe

Geplaatst: 07/06/2021 


Het aandeel van suikervrije snoep en snoep met gezondheid- en welzijnsclaims neemt binnen de totale snoepcategorie toe. Kauwgum is de grootste groep van producten met een dergelijke claim en het is ook de categorie die het snelst in omzet groeit. ABN AMRO verwacht dat de ontwikkeling van deze producten verder toeneemt.

Uit onderzoek van Panelwizard in opdracht van ABN AMRO blijkt dat 47% van de consumenten zeker of waarschijnlijk liever kiest voor snoep, chocolade of kauwgum met toevoegingen om het product bijvoorbeeld vrij van suiker of gezonder te maken. Voorwaarde is dat de prijs en smaak vergelijkbaar zijn aan het originele product.

Ongeveer 10% van de consumenten zou zeker niet kiezen voor de variant met toevoegingen. En 20% geeft aan ‘waarschijnlijk’ niet te kiezen voor zo'n variant. Zij zien momenten om te snoepen of snacken los van de maaltijd. Volgens hen moeten de dagelijkse noodzakelijke voedingsstoffen uit de maaltijd komen.

De komende jaren neemt de druk op zoetwarenfabrikanten toe om consumenten te helpen met een gezondere levensstijl, stelt ABN AMRO. De mogelijkheden voor reclame voor zoetwaren zijn ingeperkt. Ook de verkoop van deze producten bij de kassa of via automaten in publieke ruimtes wordt minder geaccepteerd. Inzetten op kleinere porties en het reduceren van het suikergehalte lijkt noodzakelijk om de verkopen op peil te houden.

bron: ABN AMRO, 07/06/2021

mail a friend printversie deel dit bericht via WhatsApp deel dit bericht op FaceBook deel dit bericht op LinkedIn deel dit bericht op Twitter